lmu zoom sso

von: am: 30. Dezember 2020 02:36

However, upon your first connection, you will be instructed to download and install the Zoom client app on your computer or mobile device. Die Registrierung über die SSO-URL ist ebenfalls erforderlich, wenn automatisiert Business-Lizenzen für das Sommersemester 2020 an Studierende zugewiesen werden. Einige der Online-Lehrangebote im Sommersemester 2020 werden mit der Videokonferenz-Lösung der Firma Zoom umgesetzt. Wichtige Links und Hilfestellungen zur Nutzung von Zoom: Wir verfolgen die Diskussionen zum Thema Datenschutz und Zoom und stehen in engem Austausch mit dem behördlichen Datenschutzbeauftragten der LMU sowie auch mit den Stabsstellen für IT-Recht und Informationssicherheit für die staatlichen Hochschulen in Bayern. Öffnen Sie das Programm Zoom: 2. SAML 2.0 is an XML-based protocol that uses security tokens containing assertions to pass information about a user between a SAML Zoom is an Internet-based platform used by the University for web conferencing in online learning. Step 3. Die Angebote können entweder direkt über den Browser oder den Zoom-Client genutzt werden. This will happen automatically on a mobile device. Für die Nutzung von Zoom wird ein internetfähiges Endgerät benötigt, sowie die in allen gängigen App-Stores verfügbare Zoom-App. Join a meeting. Sonderforschungsbereiche. Sie werden dann auf die zentrale Login-Seite der LMU weitergeleitet und können sich bequem mit Ihrer LMU-Benutzerkennung einloggen. Zur Nutzung der Zoom-Videokonferenz-Plattform ist das Herunterladen und Zoom supports SAML 2.0 which enables web-based authentication and authorization including SSO. Zoom entwickelt die Administration kontinuierlich weiter, wir werden die Konfigurationsmöglichkeiten daher laufend prüfen und die Einstellungen ggf. zu dienstlichen Zwecken aus datenschutzrechtlichen Gründen unterbleiben muss. Students and external participants (those attending workshops or special events) will receive an email from their instructor, program coordinator, or “host” with an invitation (including a Web link) to a “meeting” using Zoom. Step 4: Waiting Room. Für den Fall, dass Sie sich bei Zoom registrieren möchten, empfehlen wir Ihnen den Login mit der LMU-Benutzerkennung: Gehen Sie hierzu auf lmu-munich.zoom.us und wählen dort Sign-In bzw. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. (5) Zugang mit LMU Kennung, wenn Sie Zoom bereits installiert haben 1. Step 2. Host and participants can access Zoom through any laptop or mobile devices at https://luc.zoom.us/, which makes Zoom an excellent solution for working in the office or on the go. Weiter geht es bei Schritt 1.4 Sign-In. You can configure your audio and video settings as needed. The domain is lmula. Click Sign in with SSO. When prompted, type in lmula to be taken to the University’s login page and complete your sign-in process! Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen. Our solution offers the best video, audio, and screen-sharing experience across Zoom Rooms, Windows, Mac, iOS, Android, and H.323/SIP room systems. Die LMU weist ausdrücklich darauf hin, dass die Nutzung von Skype, Facetime, etc. Once the Zoom client is installed, log in by selecting Sign In, then Sign In with SSO. Security Notice: To completely log out, click the LMU Logout button below, then exit your browser. This will direct you to the University login page. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Wählen Sie die Option SSO Anmelden 3. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Wenn Sie den Zoom-Client nutzen, wählen Sie bitte ebenfalls beim Anmelden die SSO-Variante (Single Sign-On) und ergänzen die URL mit lmu-munich. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Getting Started With Zoom. Click on the link provided in the email, which will include “lmula.zoom.us” in the link address. Mac Users: CMD+Spacebar and type in Zoom. Note: As our world comes together to slow the spread of COVID-19 pandemic, the Zoom Support Center has continued to operate 24x7 globally to support you.Please see the updated Support Guidelines during these unprecedented times. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Meeting über Ihre LMU-Benutzerkennung (Campus-Kennung) und Ihr LMU-Zoom-Konto durchführen (aus datenschutzrechtlichen Gründen muss diese Option gewählt werden). Security Notice: Remember to close your browser window when you are done. Zweck der Datenverarbeitung ist die Nutzung von Zoom als Tool zur Zusammenarbeit im Rahmen der dienstlichen Tätigkeit an der LMU zur Erfüllung der Hochschulaufgaben gemäß Art. Aus Sicherheitsgründen können Dozenten den Zugang zu einer Online-Veranstaltung auf Personen beschränken, die sich über eine @LMU-Adresse angemeldet haben. All students and external participants have access to this platform for classes, workshops, and special events; you do not need to purchase a personal account. Video Conferencing. Die LMU empfiehlt, vornehmlich die Tools DFNconf oder Meet (LRZ) zu verwenden, da diese als sicherer eingestuft werden. This feature allows your users to login to Zoom with a simple click from inside the LMS without the need to enter two login details. Grundsätzlich können Teilnehmer von Konferenzen oder einer Online-Lehrveranstaltung Zoom ohne Registrierung verwenden. Für Videokonferenzen wird neben DFNconf und LRZmeet grundsätzlich auch Zoom empfohlen.. (20.04.2020), Bitte beachten Sie: Für Beschäftigte und Studierende gelten die, Hinweise zur Datenübertragung bei der Google™ Suche, Videokonferenzen und Online-Lehrangebote mit Zoom, Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen für die Verwendung von Zoom. When it redirects you to LMU’s login page, use your LMU … Zoom makes video and web conferencing frictionless. Bitte beachten Sie: Für Beschäftigte und Studierende gelten die Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen für die Verwendung von Zoom. If you see the word "Licensed" next to your name/photo, you have an LMU Zoom account. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. LMU LMU-ZOOM - IT X Nutzungsbedingungeo X Servicedesk GEA German-English... DEUTSCH (DE) 120% Ill\ C) 9 https://moodle. If you are an external participant attending a workshop or special event (not registered in a course), then you will remain in the waiting room until the host admits you in. Wie teste oder schließe ich mein Computer-Audio an? Zoom works with Okta as well as other enterprise identity management platforms such as Centrify, Microsoft Active Directory, Gluu, OneLogin, PingOne, Shibboleth, and many others. anpassen, um eine möglichst datensparsame Nutzung zu gewährleisten. Zugang zu Zoom als Student*in der LMU Um Zoom stabil nutzen zu können, empfehlen wir die Installation des Programms selbst. Allen Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern der LMU steht eine Business-Lizenz zur Verfügung (zunächst für ein Jahr - bis März 2021), die automatisch beim Login mit der LMU-Benutzerkennung zugewiesen wird. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. In diesem Fall weichen Sie bitte auf den Webmail-Client des LRZ aus (Benutzername ist hier Ihre E-Maildresse): https://webmail.lrz.de. wurde eine flächendeckende Verpflichtung zur Nutzung von Meeting-Passwörtern eingeführt und die Nutzung der Warteraumfunktion als Default-Voreinstellung konfiguriert. Zoom LMS supports Single Sign-On (SSO). Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. The LMS stores the Zoom ID and password to ensure Single Sign on … Westchester Main Campus; 1 LMU Drive Los Angeles, CA 90045 310.338.2700; Downtown Law Campus; 919 Albany Street Los Angeles, CA 90015 213.736.1000; Playa Vista Campus Sign in to your account. Klicken … Der Zugang zu dem eigenen Account erfolgt entweder über einen eigenes Zoom-Konto oder über eine Institution (SSO). You’re in the meeting! Zoom single sign-on (SSO) is based on SAML 2.0. Westchester Main Campus; 1 LMU Drive Los Angeles, CA 90045 310.338.2700; Downtown Law Campus; 919 Albany Street Los Angeles, CA 90015 213.736.1000; Playa Vista Campus Launch your Zoom app. Zoom is a cloud conferencing solution that can be used for small group sessions or large administration meetings all within one easy-to-use platform. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom, a cloud-based video conferencing service, is now available to use on campus. In the event the host has not yet started the meeting, a window “Waiting for the host to start this meeting” will appear with a rotating blue circle (pictured). Wie kann ich an einem Online-Meeting (bspw. Sign in. After signing in, be sure to allow your browser to “Open Zoom URL” to complete the login process. Zoom can map attributes to provision a user to different group with feature controls. Zoom unifies cloud video conferencing, simple online meetings, and cross platform group chat into one easy-to-use platform. Join. Click Start Zoom, and click Sign In. However, for any number of reasons, this does not always happen automatically. Once the app opens, you will be connected. Vigilanzkulturen (SFB 1369) (2) When your Internet browser opens, you will be instructed to download and install the Zoom client app, if you haven’t already, on your computer or mobile device. If you have an active MyLMU account, you will automatically bypass the waiting room and connect to the meeting. Zoom Video Communications (s. unten). Select “Allow”. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Anmelden. If you see the word "Basic" next to your name/photo, you need to switch the account. Host. (15.04.2020), Wir haben die Standardeinstellungen für Meetings nochmal angepasst und sind dabei den Empfehlungen der Stabstelle für Informationssicherheit und IT-Recht für die staatlichen Universitäten und Hochschulen gefolgt. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Please do so, and follow the instructions provided in the installer. LMU College of Communication and Fine Arts, LMU Frank R. Seaver College of Science and Engineering. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. einem Online-Seminar) teilnehmen? Zoom is an Internet-based platform used by the University for web conferencing in online learning. Die Registrierung über die SSO-URL ist ebenfalls erforderlich, wenn automatisiert Business-Lizenzen für das Sommersemester 2020 an Studierende zugewiesen werden. Zoom acts as the Service Provider (SP), and offers automatic user provisioning. Follow these steps: Choose Switch Account near the bottom of the menu. Sie erleichtern den Dozenten durch die Registrierung die sichere Konfiguration bzw. For security purposes, all students and external participants are placed in a waiting room at the start of the meeting (pictured). LMU Entrepreneurship Center (4) MIMESIS – Munich Doctoral Program for Literature and the Arts (1) Münchner Zentrum für Antike Welten (1) Sprachenzentrum der LMU. Simply wait until the host begins the meeting. On the next screen, select Sign In with SSO, and type in lmula when prompted. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution for conference, huddle, and training rooms, as well as … Step 5: Meeting. Join a Meeting Start a Meeting Log In Install Zoom Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Zoom wird in Verwaltung, Lehre und Forschung verwendet, um virtuelle Besprechungen, interaktive Online-Kurse und Webinare (Online-Meetings) durchzuführen und den Forschungsbetrieb zu unterstützen. Click your name/profile photo. Für den Einsatz von Zoom an der LMU gelten die Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen. Durchführung eines Meetings. Letzte Aktualisierung: 23.04.2020 09:30 Uhr. Founded in 2011, Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with a secure, easy platform for video and audio conferencing, messaging, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Universitätsfrauenbeauftragte. Step 1. Melden Sie Sich erneut an, um die Nutzung von Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. All students and external participants have access to this platform for classes, workshops, and special events; you do not need to purchase a personal account. Zoom LMS – As easy as it gets! Simply follow the instructions outlined in the waiting room window. Allen Meeting-Veranstaltern empfehlen wir, die Meeting-Einstellungen sicherheitshalber nochmal zu prüfen, da durch die neuen Standardeinstellungen für neue Meetings möglicherweise auch frühere Konfigurationen geändert wurden (bspw. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. If you are placed in a waiting room, Zoom will give you the option to bypass the waiting room by logging in to your MyLMU (LMU Zoom) account. Offenbar ist die Nutzung per Browser ... Mit SSO anmelden Mit Google anmelden Mit Facebook anmelden Sie wurden von Ihrem Zoom-Konto abgemeldet. 2 BayHSchG. Please watch this short video on how to do so. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Hinweis für Beschäftigte der LMU: Weitere Informationen zur Nutzung von Zoom finden Beschäftigte im. Zentrum Seniorenstudium (47) Zentralbereich. Die Registrierung über die SSO-URL hat folgende Vorteile: Achtung: Falls Sie bereits ein lokales Zoom-Konto mit Ihrer LMU-E-Mailadresse eingerichtet haben, kann es sein, dass Ihnen Zoom E-Mails schickt, die aufgrund einer fehlerhaften Kodierung in der LMU-Mailbox nicht korrekt angezeigt werden können. Um einen bestmöglichen Schutz zu erreichen, haben wir Funktionen zentral deaktiviert, die im Hinblick auf den Datenschutz kritisiert werden. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Geben Sie in das Feld Firmendomäne: lmu-munich ein 4. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Your Internet browser will ask you to open the Zoom app. Please note: To help enhance application and data security, Duo Multi-Factor Authentication (MFA) is required to access this service. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Start your meeting. Zoom Video Conferencing . Erfasst ist die Nutzung der lizenzierten Produkte und Services, die Bereitstellung von Updates, die Gewährleistu… Loyola Marymount University video conferencing.

Museum Für Kinder, Goldener Berg Lech, Ferien Kreta Corona, Srf 3 Sounds Playlist, Hans Moser Blanca Moser, Applied Sciences Definition, Jobs Inntalcenter Telfs, Goldenberg -- Winterthur Wandern, Hotel Cochemer Jung, Spinnmaschine 5 Buchstaben,